The Structure of Phase Space in Chemical Reaction Dynamics PhaSChem 07

Quan?

28/11/2007 a 13:10 fins a 01/12/2007 a 13:10 (Europe/Madrid / UTC100)

On?

Madrid (Spain)

Assistents

Scientific Commitee: Amadeu Deshams, Universitat Politècnica de Catalunya (Spain), Invited Speakers:, R. de la Llave (University of Texas, Austin), P. Roldan (Universitat Politècnica de Catalunya), T. Seara (Universitat Politècnica de Catalunya)

Afegiu l'esdeveniment al calendari

Scope

The usual concept of a chemical reaction is a process in which reactants are transformed into products after passing through a transition state. Actually, this basic idea extends beyond chemistry; analogues can be found in several fields; e.g., in celestial mechanics in which, e.g., objects may be captured by a planet after passing through a transition state; in stellar physics wherein the rate of escape of stars from a cluster is regulated by a transition state, and in nuclear physics. All of these seemingly disparate problems can be reconciled using methods developed in the context of Dynamical Systems Theory. Conversely, applying these new methods in diverse areas can lead to unexpected cross-pollination between fields. The goal of this conference is to bring together mathematicians working in Dynamical Systems Theory with researchers interested in actual applications to chemical reaction dynamics and related areas. The objective of the workshop is to provide a forum for recent advances in the theory and application of TST to be discussed with a view to mapping out fruitful future research directions.

Organizers

Scientific Commitee

• Florentino Borondo, Universidad Autónoma de Madrid (Spain)
  • Rosa M. Benito, Universidad Politécnica de Madrid (Spain)
  • David Farrelly, Universidad Autónoma de Madrid and Utah State University (U.S.A.)
  • AustinAmadeu Deshamls, Universitat Politècnica de Catalunya (Spain)
  • Angel Jorba . Universidad de Barcelona (Spain)

Organizing Committee

• F. Borondo, Universidad Autónoma de Madrid
  • R. M. Benito, Universidad Politécnica de Madrid
  • F. J. Arranz, Universidad Politécnica de Madrid
  • J. C. Losada, Universidad Politécnica de Madrid
  • L. Seidel, Universidad Politécnica de Madrid

Invited Speakers

T. Bartsch (Loughborough University, UK), R.M. Benito (Universidad Politécnica Madrid), J. M. Bofill (Universitat de Barcelona), F. Borondo (Universidad Autónoma de Madrid), A. Elipe (Universidad de Zaragoza), D. Farrelly (Universidad Autónoma Madrid and Utah State University), P. García-Müller (INTA, Madrid), M. Gidea (Northeastern Illinois University), X. Jiménez (Universitat de Barcelona), R. Hernández (Georgia Tech), À. Jorba (Universitat de Barcelona), V. Lanchares (Universidad de la Rioja), R. de la Llave (University of Texas, Austin), A.J.McCaffery(University of Sussex,UK), J. Palacián (Universidad Pública Navarra), R. Paskauskas (Georgia Tech), P. Roldan (Universitat Politècnica de Catalunya), T. Seara (Universitat Politècnica de Catalunya), C. Simó (Universitat de Barcelona), T. Uzer (Georgia Tech), H.Waalkens (Rijksuniversiteit Groningen), P. Yanguas (Universitat Pública de Navarra).